2022. november 8., kedd

Csigatészta

 35 év. Nagyjából ennyi telt el azóta, hogy utoljára csigatésztát csináltam még kislányként, a nagymamámmal. Abban az időben még a józan ész uralkodott a világban, ősszel és télen tartósítottunk, szárítottunk, tettük, amit az időjárás és az évszak diktált. Például csigatésztát sodortunk tonnaszám.

És itt vagyunk most egy emberöltőnyivel később, nekem pedig egyszerűen muszáj visszatérnem abba a korszakba, amikor még a józan ész uralkodott a világban.

Vettem egy kézműves csigacsinálót, meg volt itthon egy amúgy teljesen más funkciójú, de a célnak teljesen jól megfelelő másik célszerszám:

Kézműves kerámia

Ez amúgy vajformázó

A tészta semmi extra, 8 dkg liszt, 1 közepes tojás, csipet só.
Ezt dagasztás után nagyon vékonyra kell nyújtani.


Nekem most nem volt kellő türelmem, legközelebb ennél is vékonyabbra

Utána csinos, kb. 1,5x1,5 cm-es négyzetekre vágjunk derelyevágóval, pizzaszeletelővel, éles késsel (ne a szilikon lapon, hanem fa felületen!)
Előbb csíkokra...

...aztán négyzetekre. Legközelebb majd egyenletesebben :)

Ezután jön maga a csigatekerés, amit elmagyarázni valószínűleg nem tudok jól, de szinte sírva fakadtam a gyönyörűségtől, hogy egy pillanatig sem kellett rajta gondolkodnom, a kezem tudta magától: feltekered az egyik sarkánál, rányomod a felületre annyira, hogy összeálljon, de ki ne lyukadjon, végiggörgeted és kész!
Ezzel egy kicsit sűrűbb a csíkozás


Ezen pedig egyenletesebb, de szélesebb

Ennyi lett a kevés kis lisztből és 1 db tojásból

Száradunk

Kifőzni a szokásos módon kell, egy kis sós-olajos vízben. Ha nem nyújtottuk elég vékonyra a tésztát (mert nincs nyújtógépünk kedves Jézuska), akkor inkább nem levesbe, hanem másodikhoz, pörkölthöz, egyéb tésztaszószhoz jó, de persze a leves se köpi ki :)



Rájöttem: a csigatészta-készítés az én madeleine-em.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...