2019. szeptember 15., vasárnap

Kovászos bagel

Réges régen már sütöttem bagelt, az élesztővel készült és így nézett ki:


Most tisztán kovásszal készült az eredeti recept alapján, élesztő nélkül így néz ki a hozzávalók listája:

  • Fél kiló finomliszt
  • 2 evőkanál kovász
  • 2,5 dl langyos víz
  • két evőkanál cukor
  • egy teáskanál só
  • egy evőkanál olaj


A kovász az 5 napos nevelésű Kovászkám etetése előtt kivett 2 evőkanálnyi ,,felesleg", nem szoktam kidobni, mindig felhasználom, de most először nem támogattam meg sem élesztővel, sem szárított kovásszal.
Hozzágyúrtam a fél kiló Gyermelyi búzalisztet a 2,5 dl vízzel, az 1 evőkanél olajjal és a teáskanál sóval (egy picit sótlan lett, szóval ennél majd többet kell adni), kidolgoztam kézzel.


Mindez úgy este 10 körül történt, ezért nem tettem hűtőbe, hanem a pulton hagytam lefedve, tudtam, hogy korán fogom megsütni.

Reggelre így nézett ki:

Szépen megemelkedett, látszik, hogy dolgozott a kovász:


Egy kis liszttel átgyúrtam, majd kis golyókat szaggattam ki belőle kézzel:

Ebbe lyukat fúrtam a mutatóujjammal, majd megpörgettem egy kicsit, hogy legyen egy lyuk középen:



Csoportkép a 10 lyukas tésztáról:

Na nem valami szabályosak, de tényleg korán volt még a gyurmaszakkörhöz :) Letakarva egy fél órát pihent.

Ezután vizet forraltam, ebbe került egy csipet só és 2 evőkanál cukor. Ez utóbbi azért kell, hogy szép színt kapjon a pirult bagel a végén, de nyilván el is hagyható, ha nem akarunk felesleges szénhidrátot bele.

Most jön a vicces rész:  a karikákat kettesével a zubogó vízbe tesszük, mindkét oldalát fél-fél percig fürdetjük. Kvázi leforrázzuk a tésztát. Ha megvan, egy konyharuhára szedjük.


Szegények itt még jobban elvesztették a szabályos karika alakjukat, de nem baj, nem ezért szeretjük a bagelt :)

200 fokra előmelegített sütőben elvileg negyed óra elég neki, de nekem majdnem fél órát sültek, mert a lenti rácson nem akartak pirulni. Adtam neki egy kis gőzlöketet sütés közben, az utolsó 10 perce pedig magasabb rácsra tettem, így kapott színt a végén.



Legközelebb majd eleve magasabbra teszem, hogy egy kicsit jobban megpirulhasson. Szerencsére ez csak esztétikai hiányosság, az íze így is teljesen rendben volt, az állaga nem különben.


Talán nem tűnik nagy mennyiségnek, de 1-1 db kb. 10 dkg-os, vagy annak közelében, tehát én egy db szendviccsel is teljesen jóllaktam.


A belseje ilyen lett forrón felvágva, muszáj volt gyorsan megkóstolni ;)


Ha esetleg valaki még nem evett volna bagelt, ne tévessze meg a formája, az íze nem édes fánkra hasonlít, inkább egy finom zsemlére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...