2011. január 14., péntek

Lilahagymalekvár

Új év, új lendület, és hasonló maszlag helyett: akkor főzzünk!

Nemrég vendégségben ettem lilahagymalekvárt pirítóssal, és hát bitang jó. El is kértem a receptjét.
Ami kell hozzá:
- méz
- lilahagyma
- vörösbor
- balzsamecet
- olívaolaj
- só, bors 



Hozzálátunk:
3-4 fej lilahagymát megpucolunk, félbevágunk, és vékonyan felszeletelünk.
3-4 evőkanál mézet egy serpenyőben karamellizálunk.
A szemünket megtörölgetjük, ha a hagymavágástól elsírtuk volna magunkat (én nem tudom, régen vagy nem volt ennyire érzékeny a szemem, vagy nem voltak ennyire vadak a lilahagymák!), és mehet a mézbe a sok (fél)karika.
Egy csészébe kb. 2 dl bort öntünk (most épp mátravidéki száraz vörösbor volt itthon, nem nagyon szeretem, de ebbe az ételbe tökéletes), teszünk bele balzsamecetet és olívaolajat, mindkettőt érzéssel, spóroljunk velük, mert sokba kerülnek :) sózzuk, borsozzuk -én tarkaborsot tekertem bele, mert ez a kedvencem.
Ha a hagyma már elég puha, akkor ráöntjük a vörösboros kotyvalékot, és folyamatosan kevergetve elfőzzük róla a levet. Ez úgy 10egynehány perc. Ha jól besűrűsödött, akkor kész is.
És hogy mihez ettem? a serpenyőt még nem mostam el, tettem bele egy kis házi kolbászt és sonkát, megsütöttem, a hagymával kitálaltam, pirítóssal megettem. Finom volt :)


(ja igen, új fényképezőm van, tudása és minősége köszönőviszonyban sincs az előzővel, ezzel most már jó képeket fogok nektek hozni, ígérem :) )

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jónak tűnik, bár hihetetlen, hogy lekvár a neve! Muszáj lesz kipróbálnom! :)

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy magát a lekvárt nem fényképezted le. Kíváncsi lettem volna az állagára.

    VálaszTörlés
  3. Fogok még csinálni, akkor pótolom -a maradékot ma megettük tükörtojás mellé, remek párosítás.

    VálaszTörlés
  4. Tuti finom lett!:) Én is nem olyan régen készítettem, igaz fele-fele, vörös és lila hagymából. Hirtelen és azonnali késztetésem volt, de lilahagyma nem volt elég:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vöröshagymával nem lett egy kicsit vad ízű?

      Törlés

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...