2011. január 17., hétfő

Rusztikus kalács


Előzmények:
Gyakran sütök kalácsot kenyérsütőben, de valahogy nem az igazi, nem elég foszlós. Ráadásul a héten nem a szokásos budafoki élesztőt használtam, hanem valami szlovák csodát (úgy kell nekem :S ), és olyan ocsmányul túlkelt az egész, hogy már csak az elviselhetetlen bűzre eszméltem. A kenyérsütő minden létező porcikájára ráégett a tészta :( nem kevés erőfeszítésembe telt mindenhonnan eltávolítani.

Ezek után úgy döntöttem, hogy

  1. új recept után nézek
  2. nem a kenyérsütőben sütöm meg
A recept a létező legegyszerűbb kelt tészta:
- 3 dl langyos tej
- 2 ek olaj (v. olvasztott vaj, margarin)
- 4 ek cukor
- csipetnyi só
- fél kiló liszt
- egy fél kocka élesztő (lehet kicsit kevesebb is)
- ízlés szerint kakaó, mazsola

A kenyérsütőgép ezt szépen összeállította nekem, másfél óra múltán kiborítottam az üstből, 3 gombócra szedtem, és csak az egyikbe tettem kakaót -majd megpróbáltam összefonni, nem túl korrektül sikerült :)
Sütőlapon még fél órát kelt. A sütőt előmelegítettem, a kalács 175 fokon 30 perc alatt kész lett. És igen jóízű, ebből is látszik, nem kell túlbonyolítani a dolgokat, tojás sem kell bele pl.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...