2013. december 26., csütörtök

Thai csirkeleves kókusztejjel

Sosem voltam leveses -egészen a közelmúltig, amikor is rászoktam a krémlevesekre. Majd megkedveltem az olyan tartalmas, sokízű szupékat, mint a tárkonyos csirkeraguleves, aminek elkészítése nem túl bonyodalmas, a végeredmény pedig mindig fenséges.
Thai csirkeleves
A thai csirkelevessel való találkozásom nem új keletű, ám mindig különleges élmény. Ez az a leves, melyet nem lehet egy szóval jellemezni. Egyszerre krémes, csípős, savanyú, selymes, és valami olyan fantasztikus elegye az ízeknek, mely mindig jókedvre deríti az ízlelőbimbóimat (na igen, gyönyörű képzavar :) ). Idén karácsonykor ismét megízlelhettem e nagyszerű étket.
A receptet megtalálhatjátok pl. Mautner Zsófinál, most nem ismételném. A fűszerek beszerzése sem olyan körülményes már, kókusztej a legtöbb hiperben, bioboltban kapható (köszönhetjük a paleo életmód előretörésének) a neten megrendelhető pl. kaffir lime-levél, curry paszta is viszonylag sok helyen elérhető.

Ajánlom mindenkinek, hogy legalább az életben egyszer próbálja ki, mert megvan ugyan rá az esély, hogy nem ízlik, de sokkal valószínűbb, hogy egy életre szóló szerelem lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...