2008. december 29., hétfő

Gyors citromhabos süti


Vendégeket vártam, de nem akartam sokáig állni a konyhában.

Tészta:

-1 egész tojás +2 sárgája
-1 vaníliás joghurt (a natúr joghurtjaimat félrefuvarozták -hosszú)
-10 dekányi cukor (vércukorszint szerint)
-egy lötyintésnyi citromlé
-12 dkg margarin -elég lett volna, de én szeleburdiságból beleborítottam kb. 20 dkg-ot
-fél csomag sütőpor
l-iszt, amennyit felvesz
---> mindent össze és be a mikróba 6 percre, legnagyobb fokozatra.

Citromhab:

-2 tojásfehérje
-18 dkg porcukor a recept szerint -de sztem kevesebb elég
-fél citrom leve -helyett citromé
-5 dkg margarin


A tojásfehérjét gőz felett kell felverni a cukorral, majd bele a citromlét. A margarint közben megolvasztjuk, olvadtra, de nem forróra. Hozzákeverjük a citromhabhoz, betesszük a hűtőbe.

A tésztám a sok margarintól elnehezült, de valami fantasztikusan túrótorta-szerű lett ettől küllemre és ízre is!

Kettévágtam, kíhűlése után bekentem habbal, a tetejére szórtam némi kakaóport.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...