2008. december 29., hétfő

Molnárka

Biztos ismered azt a sós-sajtos izét, amit általában a hiperekben is lehet frissen kapni, és egy időre jó étvágycsillapító. Puha a tésztája, ropogós a teteje. Ilyet szerettem volna sütni, de nem tudtam, milyen néven fut ez a receptes könyvekben. Aztán rábukkantam a következő receptre, és szerintem ez igazán hasonlatos hozzá:

Molnárka

-60 dkg BL 80-as liszt
-6 dkg margarin
-1 tojás
-2,5 dl tej (+ kb 2-3 ek a dagasztás közben)
-1 kk cukor
-1,5 kk só
-1,5 kk édesítőszer (vagy 3 ek cukor, de akkor a folyadék ennyivel kevesebb!!)
-2,5 dkg élesztő
-késhegynyi aszkorbinsav (elhagyható)

A hozzávalókból a gépben tésztát dagasztottam. 20 perc dagasztás, 20 perc kelesztés, 20 perc dagasztás. Ezután lisztezett felületre borítottam, 4 felé osztottam, a darabokból négyzet alakú lapokat nyújtottam (kb 20x20 cm-es), az átlókban elvágtam és a csücsöktől kifelé (tehát pont fordítva, mint a kiflit!!) feltekertem. A szélső csücsköket visszahajtottam egy kicsit és úgy tettem át a tepsire kelni, hogy a hajtásszél alulra kerüljön. Kb 40 perces kelesztés után felvert egész tojással lekentem, majd előmelegített sütőben megsütöttem kb 20-25 perc alatt.

Annyi a különbség, hogy sajtos és fokhagymás tetejűeket csináltam, mert úgy finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...