2016. december 21., szerda

Túrós püspökkenyér

Karácsonyi ráhangolódás 1.0

Nem annyira szeretem én a püspökkenyeret, fojtósnak érzem a száraz tömörségével. Ezért kellett nekem egy olyan recept, aminek a tésztája laza, kellemes állagú, mégis elbír jóóó sok aszalványt. Ezért döntöttem egy túrós változat mellett.

Nem paleós

Most itt az következne, hogy megjelölöm a forrást és bemásolom a receptet, de annyira megváltoztattam az eredetit, hogy ez már egy teljesen új süti. Vagyis szerintem kell hozzá:
  • 25 dkg túró
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • kb. 30 dkg liszt (az eredetiben ugyanennyi túróhoz 50 dkg-t írt, na szerintem abból lesz a fojtós végeredmény!)
  • kb. 3/4 csomag sütőpor (az egész csomag ellen berzenkedett a lelkem, 30 dkg liszthez meg pláne, de pont elég is)
  • egy evőkanál rum (ne aromázzunk, ha kérhetem)
  • aszalványok: áfonya, citronát, gyömbér (mennyiségre kevés lett, jóval többet elbír a tészta, de ez ugye csak a tesztpéldány még)
  • mézeskalács fűszerkeverék
A túrót a tojással, cukorral és a rummal összedolgozzuk. A nem forró olvasztott vajat is belekeverjük, meg a mézeskalács fűszerkeveréket is. Beleszitáljuk a lisztet és a sütőport (igen, a sütőport is, volt néhány szörnyű élményem keserű sütőporos csomóra harapván, azóta ezt a lépést nem hagyom ki!), innen már kézzel dolgozunk tovább, mert a tésztának formázhatónak kell lennie.
Olyan alakúra dögönyözzük, amilyen sütőformát előkészítettünk -klasszikusan a püspökkenyér őzgerinc formában sül, vagyis hosszúkás. Alufóliával kibéleltem, ne csináljunk magunknak plusz munkát se a kenegetéssel, se a súrolással.
Előmelegített sütőben légkeverésen 175 fokon 1 órát sült. A végén átkentem olvasztott vajjal.

Forrón vágtam fel, a kép csalóka, a tészta teljesen rendben van

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...