2017. február 6., hétfő

Milyen madár a lazac?

Gyerekkoromban nem találkoztam a lazaccal -a legközelebb akkor kerültem hozzá, amikor Hypolit feltálalta nagyságos Schneider Mátyás úrnak és a becses nejének. Bár még Schneider úr is rácsodálkozott a lazac és a cékla közötti kifejezett hasonlóságra. Szóval mint mondtam, fogalmam se volt róla hosszú évekig, hogy néz ki a lazac, felőlem akár valami ritka afrikai énekesmadár is lehetett volna.
De ugye eljött a multikulti és a tenyésztett lazacok ideje, így -bár nem túl gyakran- én is bedobok néha a kosaramba 1-1 doboz fagyasztott lazacot. Nem csak az íze miatt kedvelem, hanem azért is, mert nagyon gyorsan megvan belőle egy főétel. Mint a minapi tejszínes lazacom.



Kell hozzá:

  • 1 doboz fagyasztott lazacfilé (2 darab van benne)
  • kb. 5 dkg vaj
  • 2 dl tejszín
  • só, bors
A vajat felhevítem, rádobom a lazacfilét, tekerek rá sót, borsot. Fehéredésig pirítom mindkét oldalán, majd felöntöm tejszínnel, és abban hagyom megfőni. Ha
besűrűsödött a mártás, gyakorlatilag kész is.


Tálaláskor feltétlenül tegyük rá az összes mártást, mert nagyon jóízű. Egy adag lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...