2019. szeptember 14., szombat

Kovászos bagett

tanulságokkal

Nem értem a kovászomat, nem én. Miután újraindítottam a régi romjain, úgy beindult, hogy csuda. Bár az is igaz, hogy felhagytam a tudományos 50 g víz, 50 g teljes kiőrlésű rozsliszt adagolásával, inkább fogtam egy sima evőkanalat, azzal tettem bele 2x lisztet, meg annyi langyos vizet hozzá, amitől elég sűrű, galuskaszerű tészta lett. Sűrűbb, mint az 50 g liszt-50 víz elegye. Napi 2 alkalommal kapott enni, reggel és este 7 körül. Na ettől teljesen megbolondult, 1 már naposan sokkal jobban élt, mint a másik valaha is, 2 naposan pedig a felét fel tudtam használni bagett sütéséhez.Kivettem egy tálkába, megetettem, és ilyen lett:


Ugye eszméletlenül néz ki 2 napos létére?

Nem akartam megint kenyeret belőle, úgyhogy elővettem a bagett-sütőformámat. 
Tönkölylisztet használtam a tésztához, kb. 60 dkg volt az, amit 320 ml víz felvett. Mivel nagyon friss volt még a kovász, nem mertem teljes egészében rábízni a tészta megemelését, de éreztem, hogy ehhez élesztő már nem fog kelleni, így 20 g szárított kovász került még bele az 1 ek só mellett,  valamint  1 ek olívaolaj. Bedagasztás után közvetlenül:


Félidőben átgyúrtam:



4 órányi pihenés után:

3 részre vettem a tésztás, kézzel kilapogattam, majd 2 oldalt középre hajtogattam és az egészet még egyszer behajtottam, a hajtás került a tepsiben alulra:





A sütési időre nincs kész program, Fehérkenyéren indítottam, de aztán a végén kiderült, hogy előbb ki kellett volna vennem, mint a teljes program, túl sok az 1 óra.



Az egyiket próbaképp kivettem 40 perc után, mert már szép színe volt, a többit még hagytam. Valahol a két sütési idő között lesz legközelebb optimális, 40 perce egy picit sületlen maradt, ám az 1 órás túlságosan is megsült.



Itt látszik a színbeli különbség:



Szóval legközelebb 50 percre hagyom, úgy nem lesz keményen kopogósra sült, de a belseje is rendben lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...