2020. március 31., kedd

Hidegháborús kenyér

Van nekem a mindennapi kenyerem, ami a hamis kovászos. 2 naponta sütöm, a hűtőben mindig csücsül (hamis) kovász. Oké, hivatalosan is nem tetszik a hamis jelző, ezentúl hibrid kovászosnak fogom hívni. 

Általában ilyen kis guszta

Szóval 2 naponta sütöm a hibridet, de nem mindig kiszámítható előre az időbeosztásom, így előfordulhat, hogy a kovász, vagy a bedagasztott kenyér nem kerül ki időben a hűtőből, így 12-24 óra csúszás van az eredeti recepthez képest. (Meg kell jegyeznem, elég jól tűri a hideget, még sosem kellett kidobnom, akármit is műveltem vele.)
Így történt ez tegnap is. Karantén ide vagy oda, nekem délutánra dolgozni kellett mennem, ami azt jelentette, hogy a szakajtóban pihenő tészta nem tudott napközben kisülni, este 8 után meg már nem láttam értelmét, így inkább betettem az egészet úgy, ahogy volt, a hűtőbe.
Ma reggel kivettem jó korán, így nézett ki:




Bár első blikkre de szép!, ám én tudom, hogy ez a túlkelt állapot, ami kicsit jobb, mintha alulkelt volna, de azért nem válik éppen a pék dicséretére. 

Lapátra tételkor és megvágáskor látszott, hogy a sok állás miatt lett egy vékony kérge, ami megvágva egyrészt hülyén nézett ki, másrészt rögtön levegőt veszített.



Na mindegy, süssünk. Nem lett ehetetlen, egyáltalán nem, ám azért ha nem muszáj, ne hagyjátok hosszabb időre magára a szakajtókész tésztát.



 Langymelegen megvágva:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...