2020. augusztus 30., vasárnap

Megúszós puncstorta

Szeretem a megúszós recepteket, mert munka, macera kevesebb van vele, mint a nem megúszósoknál, ugyanakkor mégsem készen vett cucc. Pont ilyen ez a rusztikus :D puncstorta is, aminek a piskótáját egy pékségben vettem, de amúgy volt vele teendő. A rusztikusságának képlete: túl nagy torta+túl kicsi fondant=kilógó oldal.


Ami a piskótát illeti: aki nagyon ráér, süsse meg maga, de nekem ez az achilles inam, sosem sikerül magasra, könnyűre. Inkább megvettem egy jól bevált pékségben egy nagy és egy kicsi kerek piskótát. A nagy lett maga a torta, a kicsi pedig a töltelék.

A töltelék hozzávalói:

- 2 dl víz
- 2 ek cukor
- 1,5 dl piros színű szörp (nálam indiáncseresznye)
- 3 ek baracklekvár
- 2 kupaknyi rumaroma, mivel gyerekeknek készült; felnőtt változatba ne sajnáljuk a rendes rumot
- egy kisebb kész piskótalap

A vizet felteszem a cukorral forrni, majd ha már felolvadt benne, hozzákeverem a szörpöt, az aromát és a lekvárt, ekkor már leveszem a tűzről. Apránként belemorzsálom a tölteléknek szánt tortalapot.




A nagy lapot kettévágom, mindkét felét megkenem baracklekvárral, majd a már langyos tölteléket rásimítom az alsó felére.


Ha akarjuk, készítsük ételfestékkel ennél rózsaszínűbbre


A tetejére fondant került. Fehéret kaptam készen, ezt piros ételfestékkel színeztem meg.

Az oviban nem a gyurmázás volt a főszakom


Jobb vele kesztyűs kézzel bánni, mert nagyon fog (hisz ez a dolga)

Ha már tetszetős színe van, nyújtsuk ki 2 réteg zacskó között

A fondant kinyújtása: igyekezzünk vékonyra nyújtani, én legalábbis nem nagyon szeretem a sütin a vastag réteget. Lehet sima deszkán is nyújtani, ha jól leporukrozzuk ragadás ellen, én két réteg vastag zacskó között nyújtottam, ami egyébként vakuumos zacskó.

Szépen a tetejére simítjuk

Díszítés

Belülről




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...