2021. július 2., péntek

Meggyes piskóta

 Mindig mondom -és komolyan is gondolom-, hogy a piskóta nem az én műfajom. Lapos, szalonnás, értelmezhetetlen a végeredmény, szóval nem is kísérletezgettem vele. Eddig. Mert ezen a nyáron valamiért nagyon akartam piskótát sütni, a sütőm és Mirtill pedig együtt pont azt produkálta, amit hajlandó vagyok nagyszerű piskótaként jellemezni. Sütöm is azóta heti 2-3 alkalommal.


A recept egyszerű, csak annyit tudok jótanácsként adni, hogy a tojáshab legyen tényleg rendesen kidolgozva.

Hozzávalók:

  • 6 tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 6 evőkanál liszt
  • 6 evőkanál cukor
  • meggy (akár friss, akár befőtt)
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük, a sárgáját pedig a cukorral fehéredésig keverjük.
Ezután kanalanként átszitáljuk a lisztet, úgy adjuk a sárga masszához. Ne spóroljunk ezzel! Nem kell semmi extra cucc, van nekem ez a kis kézi szűrő, a sütőport is ezen szitálom át. Még csak elmosni sem kell használat után, csak liszt és sütőpor, ezt elég jól ki lehet ütögetni belőle.


A tojáshabbal bánjuk óvatosan, maradjon benne a levegő.

A meggyet, ha befőtt, szűrjük le. A levét ne pazaroljuk, igyuk meg jóízűen.


Egyes iskolák szerint lisztbe kell forgatni a gyümölcsöt, hogy ne süllyedjen le a tészta aljára, de én ezt feleslegesnek tartom. Csak terítsük el a sütőpapírral kibélelt tepsibe a tésztát és szórjuk meg a meggyel.



160 fokon 30 percig sül alsó-felső sütésen. Emlékszem, régebben ennél magasabb hőfokon sütöttem, de így a jó.



Tényleg jó így, nem kell nagy fakszni, finom és jó állagú.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...