2022. március 25., péntek

Megőröltem a lisztet

 ,,Süttem vele perecet"*

Amikor megkaptam Hisztis Mirtillt, nem is gondoltam volna, mennyi mindenre jó. Alap, hogy vele kevertetem a tojáshabot, a krémeket, a kenyértésztát. Viszont ha van néhány extra feltéted, akkor egy komplex ipari konyhát a magadénak mondhatsz -nekem van gabonaőrlőm, húsdarálóm és most várok egy fagyikészítőt is hozzá.

A gabonaőrlő talán felesleges darabnak tűnik, de én ugye kenyérsütő fajta vagyok, ezért nagyon örülök, hogy van ilyenem. De meg kell mondjam, sok vele a meló. Kell először is búza -nekem egyszerű hozzájutnom, de gondolom, itt már sokaknak bukna a projekt.



1. lépés

Megmosom a búzát, kiszedem közüle a pelyvát, egyéb oda nem illő részeket, majd papírtörlőre terítem száradni.


2 lépés
Ha a búza már száraz, megetetem vele Mirtillt.
Ez a valódi teljes kiőrlésű liszt:

3. lépés
Átszitálom. Na, ez időigényes. Egy kis szűrőm van, aminek a felületén megfelelően át tudom szitálni és nem nagyon haladós így -be fogok szerezni egy rendes méretű szitát is.




Sorrendben: korpa, átszitált liszt, őrlemény


A korpával még nem tudom, mit kezdek, jó lenne most néhány tyúk a hátsó udvarban.

*Nagyanyám is így mondta: süttem rétest. Rég elfeledett szó, újra fogom használni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...