2022. december 12., hétfő

Viktória torta

 Ajándék, mellyel meglepem (...) magam magam

Viktória torta, Viktória piskóta,  Victoria sponge -régóta izgatja a fantáziámat. Nem titok, rajongója vagyok Mary Berrynek, aki miatt egyáltalán megtudtam, hogy létezik ilyesmi. Arra gondoltam, hogy bár soha nem sütöttem még, de a saját szülinapi tortámhoz ezt a receptet fogom használni. De lüke módon magyar oldalról vettem hozzá a leírást, így utólag azt gondolom, nem volt jó a tojás mennyisége. Szóval inkább kövessétek Maryt!

Hozzávalók (ahogy jobb):

  • 4 tojás
  • 225 g finomliszt
  • 225 g porcukor
  • 225 g vaj
  • 2 tk sütőpor
Ez maga a piskóta. Kettő lapot kell sütni, közé kerül szezonban egy kis friss eperdzsem, de ha decemberben születsz, akkor kész lekvárral vagy dzsemmel dolgozol, nem igaz? Én most málnadzsemet használtam.

És a krém:
  • 500 g mascarpone
  • ízlés szerinti mennyiségben porcukor
  • 2 ek 100%-os narancslé
  • 200 ml tejszín lazára felverve.

A piskótánál először a puha vajat (margarint, hát milyen időket élünk?!) kikeverjük habosra a porcukorral. Egyenként feltörjük a tojásokat, és beledolgozzuk. Csak akkor jöhet a következő, ha előző már szépen eldolgozódott. Végül hozzászitáljuk a sütőporral elkevert lisztet és lazán összekeverjük. 

2 tortaformába egyenlő arányban szétosztjuk.

Nyugi, a massza szét fog terülni

180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük, tűpróbáig.

Keressetek kisebb formát, ehhez a mennyiséghez a 21 cm-es túl nagy :(

Egy kicsit meg kellett nyirbálnom a szélét, a vékony, pirult darabkákat megettük magában.

Ha kihűlt a 2 lap, akkor az alsót megkenjük a lekvárral, erre kerül a mascarpones krém, ami egyébként isteni finom, magában is meg tudtam volna enni.







Hogy mennyire ízlett? Azt gondolom, sima piskótával jobb lenne. Mert amúgy remek kombináció a dzsem és a mascarpones krém, de a vajas piskóta nekem túl nehéz. A cukor mennyisége is rengeteg az ízlelőbimbóimnak. Ja igen, ne rakjatok bele ilyen sok krémet, nagyon durván kifolyik :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...