2022. december 16., péntek

Házi tészta

 Nem kertelek, nem annyira ragadott meg ez a házitésztázás, mint ahogyan én azt gondoltam magamról. Bújom a tésztás csoportokat, látom, hogy addiktív tud lenni, de nem sodort magával a flow.

Most már mindenesetre nagyon örülök, hogy 1., megkaptam szülinapomra Hisztis Mirtillhez a tésztaadaptert 2., nem a 3 részest, csak a nyújtót, mert van egy olyan érzésem, tök feleslegesen foglalná a másik 2 fej a helyet a szekrényben. 



Mivel megígértem apukámnak, hogy a karácsonyi húsleveséhez én viszem a csigatésztát, márpedig Karácsonyig alig 5 perc van hátra, ezért ma rászántam az időt és kipróbáltam, mit tud az adatper meg a faintos tésztavágóm. Nem kockáztattam azért nagyot, csak 3 tojást használtam el és 30 dkg lisztet, felesben búza- és rétesliszt. 

És akkor lett belőle csiga, meg széles (nagggyon széles)metélt, nem annyira szélesmetélt, meg gnocchetti sardi (ezt a csigacsinálón kell kézzel megformázni, kicsi golyót gyúrunk, azt a hüvelykujjunkkal elhúzzuk a bordázott felületen és felpöndörítjük -mókás csinálni, de a végére belefájdul a hüvelyk). Szórakoztam egy picit a színezéssel is, céklapor formájában, de azt hiszem, ehhez sincs kellő türelmem.

Legalább egyformák a négyzetek

Tekeredik a kígyó csiga

Száradnak

A kicsi gnoccik

Mindennek az alapja

A nem annyira széles metélt

A tésztavágó fodros fele ilyet tud

Száradás után csomagolva

A nagyon széles metéltet megfőztem ebédre.

Szárazon

Főtten (egész jól tartja a színét a céklaporos!)

Ha már lúd, legyen színes :D zöld pesto, fehér brie


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...