2023. december 13., szerda

Tönkölyös süti

 (Na jó, azt nem hiszem el, hogy már 1 éve semmit se írtam ide!!! pedig de.)

Szóval a tönkölyös süti. Aminek az eredetijét Hildegard édes tönkölysüteményeként kaptam, de ez már egy átdolgozott verzió és én ezt is fogom most nektek bemutatni.


Ez a süti azért kitűnő választás, mert igazán vajas, jólesik így magában nassolni, nem kíván semmilyen kiegészítő feltétet, krémet, lekvárt, tejszínt, elkészítése egyszerű, túl sok hozzávalóból sem áll.

Igazából egyre kevéssé kedvelem az édes-krémes sütiket. Pedig a december bővelkedett benne, nekünk ilyenkor házassági évforduló, szülinap is kijut a mikulás és karácsony mellé.



Őszintén nem jön meg a kedvem a töménységükhöz. Öregszem? ne válaszoljatok.

Tönkölyös süti

Hozzávalók:

- 25 dkg vaj
- 20 dkg barnacukor
- 5 tojás
- 1 csomag Bourbon-vaníliás cukor
Ezt habverővel (vagy kézi, vagy gépi, ahogy kedélyállapotunk kívánja) alaposan kikeverjük, majd hozzáborítunk
- 20 dkg tönkölylisztet, amit 
- 1 csomag átszitált sütőporral keverünk el, majd
- 10 dkg darált mandulát vagy gesztenyelisztet teszünk még az egészhez és egyneműsítjük.
Ha picit sűrűnek találjuk, tegyünk hozzá 1 dl vizet.


Most voltam olyan bátor, hogy miután a masszát egy szilikon tortaformába borítottam, potyogtattam bele kandírozott gyömbért, mert az úgy még illet a téli szürkeséghez, de ez nem szükséges része és amúgy is bánjunk a gyömbérrel csínján.




Előmelegített sütőben, 180 fokon 40 percig, tűpróbáig sütjük.




Tényleg nem kell mellé-bele semmi, csak így önmagában fogyasszuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...