2009. december 5., szombat

Zsömle gazdagon







A hétvégi reggelizés mindig nagyobb gond, mint hétköznap. Mert amikor nyugodalomban lehet reggelizni, akkor az ember vágyik valami másra, mint a megszokott vajas kenyér felvágottal.

Ma Limara ihletésére ezt a sült-töltött zsemlét tálaltam, ami roppant finom, egyszerű és gyors. Mi mást kívánhatna még az ember egy reggelitől?

Fogtam 3 zsemlét, levágtam a kalapjukat, kikapartam a belsejüket. Az üreget kibéleltem egy szelet sült sonkával (na érted, nem volt megsütve, ez a neve), beleütöttem egy tojást, megsóztam, megborsoztam, és beleaprítottam némi camembert sajtot.
A kalapokat és a zsemlék peremére egy pici olívaolajat csepegtettem, hogy finomra-ropogósra süljön majd.
Előmelegített sütőben* 15 perc alatt kész.

*van egy grillsütőm, tavaly kaptam karácsonyra. Nagyobb darab, kb. mint egy mikró, orosz gyártmány, igénytelen és masszív, sütés közben tilos hozzáérni, mert hólyagosra éget, viszont amióta ez megvan, sokkal kevesebbszer kapcsolom be a rendes sütőt, mert kisebb dolgokhoz ezerszer praktikusabb. Hamarabb kész is van, mert ugye jóval kisebb a légtere. Alsó-felső sütést is tud, kombinálva is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...