2012. február 26., vasárnap

A sznob citromkrém meg a barátnője


Aki olvasgat gasztroblogokat, biztosan találkozott a lemon curd valamilyen változatával. Régóta terveztem már kipróbálni, csak valami apropót kerestem hozzá. Ez most jött el: szülinapi tortát kellett sütnöm. Megkérdeztem a nagylányt, milyen tortát kér. Azt mondta, mindegy, csak ne csokitorta legyen. Felcsillant a szemem: Citromos jó lesz? Rábólintott.
Gyorsan feltúrtam a netet, az én verzióm így néz ki:

  • 3 tojás
  • 3 citrom
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1 tk. kukoricakeményítő
Eredetileg gőz fölött kéne főzni, de mivel jó kis házi tojásaim vannak (tehát nem szalmonella-kezelt), ezért jobbnak láttam lassú tűzön főzni.

Kicsavartam a citromok levét, egy kevés héjat is reszeltem bele (nem mertem sokat, mert bár lesikáltam a gyümölcsöket, mégse bio), hozzátettem a vajat meg a cukrot, ezeket lassú tűzön addig főztem, míg egybe nem olvadt. Kicsit lehúztam a tűzről, hogy hűljön, máskülönben forrón összekapná a tojásokat.
A tojásokat addig kicsit felvertem, belekevertem a keményítőt, és a langyos citromos vajhoz hozzáöntöttem. Lassú tűzön, folyamatosan kavargatva addig főztem, míg be nem sűrűsödött.Utána irány a hűtő.
Meg kell mondjam, iszonyatosan intenzív citrom íze lett, amit én imádok :) de gondoltam, jó lesz valamivel tompítani a tortában.
Szóval lett egy másik krém is, az elkészítés módja ugyanaz, az összetevők pedig:
  • 3 tojás
  • 1 dl tejszín
  • 4-5 ek. kókuszreszelék
  • 10 dkg cukor
  • 5 dkg vaj
  • 1 tk. kukoricakeményítő
Ez az édes krém ügyesen ellensúlyozza a citrom savasságát.



A torta 2 emeletes, az alsó sima piskóta, a felső pedig kakaós. 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon találó lett a cím. A világból ki lehetett már kergetni a lemon curd és meyer citrom szavakkal. Citromkrém és kész.

    VálaszTörlés

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...