2019. május 27., hétfő

Gombát ennék

- Juliska, kimennék én gombászni!
- De Papa, hogy gondolod, még a gangra se tudsz kimenni egyedül, nemhogy az erdőbe!
- De Juliskám, úgy ennék egy kis gombát, muszáj lesz ahhoz kimenni az Iszalagosra, a Mári néne földje felől ott vannak a legnagyobb pöfeteg telepek.
- Papa, te 25 éve nem jártál az Iszalagoson.
- Én akkor is gombát ennék, Juliska. Nekem kell az.
- Veszek neked a közértbe'.
- De ne vegyél nekem a közértbe', annak semmi íze. Szólj a Ferinek, vigyen ki az Iszalagosra.
- Jól van Papa, jól van, Feri majd kivisz.

- Megjöttetek?
- Meg.
- Talált a papa gombát?
- Az ég áldjon meg, Julis, tényleg azt hitted, hogy fog? Mutogatott a botjával, hogy '76-ba ott talált rengeteg őzlábat, arra felé a susulykának van jó helye, de ahhoz ne nyúljak, mert mérgező, nehogy összekeverjem a szegfűgombával. Mi a jó istennek hagytad, hogy a fejébe vegye ezt a marhaságot?
- Szerettem volna, ha talál.
- De nem talált.

- Papa, sütöttem neked tojásos gombát.
- Abból, amit reggel szedtem?
- Abból, Papa, abból...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...