2019. június 26., szerda

Paradicsom-mérce

Nem tudom, miért vagyok még mindig képes rácsodálkozni számomra bizarr dolgokra, de ma reggel újra megtörtént. Bontottam ki a zacskós-dobozos paradicsomot és ez a látvány fogadott:

Értitek: ez egy 5-ből 4-es édességű paradicsom.

Hát jó.

Emlékszem, kislány koromban piacra vittük a paradicsomot. Nem volt sok fajta, csak az a tipikus kerek piros, mellette meg lugasparadicsom, ami tényleg nagyon édes volt a kis kerek bogyóival -valami miatt a mama ez Micsurin paradicsomnak hívta.
Mi is osztályoztuk, mielőtt a ládákba pakoltuk volna: volt néhány különböző nagyságú fémkarikánk, az abba beleférő, kb. egyforma nagyságú gyümölcsök egy ládába kerültek, az áruk ettől is függött. Na meg persze attól is, hogy mennyire voltak egészségesek, repedésmentesek.

Osztály, vigyázz!

Ennek örömére álljon itt a világ legegyszerűbb paradicsomlevesének receptje:

2 üveg paradicsomlevet tegyünk be egy kisebb fazékba forrni, adjunk hozzá egy egészben hagyott vöröshagymát. Azért így, és nem a klasszik zsiradékon dinsztelt, apróra vágott verzió, mert a gyerekeim valami miatt utálják a hagymadarabokat a kajában, így meg pont kifő az íze, a hagymát meg megeszem én egyben.
Ízesítsük borssal és cukorral (a gyerekek imádják, ha jó édes, én kevésbé, ezért a cukor a végén kerül bele, én meg még előtte kimenekítek magamnak egy tányérral). Ha nagyon sűrűnek találnánk, öntsük fel egy kis vízzel és úgy is rottyantsunk rajta egyet.
A végén tegyünk bele magyar vagy kínai betűtésztát (ez utóbbi nem más, mint a rizs, a legkisebb gyerekem nevezte el kínai betűtésztának :) )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...