2019. július 3., szerda

Gyümölcsleves főzés nélkül

Nagyon sokáig nem szerettem a gyümölcslevest. Utáltam a meleg gyümölcsöket, a puhára főzött almát, a szegfűszegdarabokat a számban. Kb. én voltam az egyetlen a menzán, aki nem kérte.
De most, hogy nagy lettem*, rájöttem, hogy iiiiimáááádooom a gyümölcslevest, de csakis hidegen. Ja, és ne legyen benne alma. Meg barack sem.

Tulajdonképpen alig kell hozzá valami.

Hozzávalók:

  • egy csomag mirelit vegyes erdei gyümölcs fagyottan /ez persze tetszés szerint variálható/
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
  • 1 kis doboz tejszín
  • kb. fél liter tej
  • 1 evőkanálnyi krémespor


A tejszínben feloldjuk a krémesport egy nagyobb porcelán vagy üveg tálban, ebbe beleöntjük a meggybefőtt levét és habverővel kicsit kihabosítjuk. Nem kell bele cukor! Van valamennyi a krémesporban és a meggylében is, na meg persze a gyümölcsben magában.
Beleöntjük a tálba a mirelit gyümölcsöket és a magozott meggyet, jól elkeverjük és felöntjük annyi tejjel, amennyi már-már ellepi anélkül, hogy kifolyna. Betesszük a hűtőbe és megvárjuk, hogy a mirelit felolvadjon, a leves így jól lehűljön.

Végeztünk.

Olyan jól esik ebben a kánikulában 

Ahhoz képest, hogy por, meglepően jóízű krémalap

Tuningolhatjuk tejszínnel, fagyival, pirított mandulaforgáccsal, ízesíthetjük fahéjjal, szegfűszeggel (mármint őrölttel), akár mézeskalács fűszerkeverékkel, citromhéjjal, narancslével...  kísérletezzetek. 

Ez egy éttermi verzió

*a pontos méreteket semmiképp se firtassuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...